COMING: 30 godina poslovanja

„Coming je 100% srpska kompanija. Želimo da naši vrhunski obučeni, iskusni kadrovi ostanu u našoj zemlji“, kaže Drago Samardžić, osnivač i vlasnik kompanije COMING – Computer Engineering. Ove godine COMING obeležava 30 godina poslovanja, a za sve te godine kompanija se širila, povećavala broj zaposlenih i postala lider u tehnologijama koje pokreću svet poslovanja.

Na samom početku bili ste poznati kao „mala kompanija koja dobija sve velike projekte“. Kako ste počeli i koji je vaš prvi projekat?

Drago Samardžić: Zajedno sa mojim prijateljem Dušanom, odlučio sam da 1991. godine osnujem IT firmu. Neki od zaposlenih koji su bili sa nama na samom početku i danas rade u COMING-u. Naš prvi posao bio je razvoj softverskog paketa za automatizovani obračun i ugovaranje otkupa društvenih stanova. Omogućili smo da se obradi 40.000 stanova, tako da su kompanije iz sistema dobile u potpunosti automatizovanu dokumentaciju za sudsku overu. U narednom periodu nastavili su da se ređaju veliki i složeni projekti.

Koje ključne momente iz poslednje tri decenije biste izdvojili?

Drago Samardžić: Pored velikog broja uspešnih, ali pre svega i veoma izazovnih projekata, želeo bih da izdvojim onaj momenat kada nam se pridružio Miroslav Kržić. On je jedno od najznačajnijih imena u IT zajednici ovde u Srbiji, sa velikim iskustvom u realizovanim projektima i znanjem o upravljanju i razvoju IT-ja. Preuzevši poziciju direktora za razvoj IT tehnologija, usmerio je COMING ka perspektivnim IT tehnologijama, napravio ogroman pomak u edukaciji naših mladih kadrova i dao im je priliku da vode izuzetno složene i napredne projekte. Danas ovi ljudi predstavljaju motor razvoja kompanije.

Kako ste uspeli da se nametnete na IT tržištu?

Drago Samardžić: Kada smo mi počeli, IT u Srbiji je izgledao kao trgovački biznis, veliki broj „IT firmi“ bavio se samo prodajom. Naravno, COMING je ovaj posao posmatrao sa druge – inženjerske, ali i ekonomske strane. Fokus nam je bio na korisnicima, razmatrali smo njihove zahteve i predlagali moguća rešenja. Vrlo često smo polazili od „šoping liste“ korisnika, da bismo je na kraju pretvorili u smislen projekat. U firmi je uvek važilo pravilo da se sve čini zarad podrške klijentima, pogotovo u kritičnim situacijama. Klijenti nam to nikad ne zaboravljaju – to je naša prednost. Svaki naš klijent mogao je da se osloni na nas 24 h dnevno, pa i danas ukupni zastoji u sistemu tokom godine ne mogu da budu veći od 30 minuta.

0 %s Comments

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Najnoviji

Novi-NetApp-proizvodi

Novi NetApp proizvodi

Da li su vam već poznati novi NetApp sistemi C-serije, sa QLC Flash tipom ...
Veštačka-inteligencija-u-našim-rukama

Veštačka inteligencija u

Broj oblasti u kojima se eksperimentiše sa različitim dostignućima veštačke ...
Azure-Active-Directory--postaje-Entra-ID

Azure Active Directory

Azure Active Directory je sada Entra ID. I premda većina korisnika ovu promenu ...
Transformacija-tehničkog-duga--pomoću-DevOps-tehnologija

Transformacija tehničkog duga

Najveću opasnost za organizacije ne predstavlja samo postojanje tehničkog duga, ...