MS MOBILE WEB SHOP: UNAPREĐENJE POSLOVANJA UZ E-SHOP

Usled povećanja obima poslovanja i potrebe za što bržim i efikasnijim odgovorom na zahteve rastućeg broja klijenata, kompanija MS Mobile odlučila se na ulaganje u online prodaju. Za partnera u realizaciji ovog projekta odabran je COMING…

Kompanija MS Mobile uspešno posluje još od 2006. godine. Zajedno sa svojim ogrankom MS Exclusive Mobile, bavi se isključivo veleprodajom opreme za mobilne telefone i delom asortimana kompjuterske opreme. Kompanija je locirana na Beogradskom sajmu, u poslovnom objektu od preko 3.500 kvadratnih metara, od kojih 1.000 čini izložbeni prostor gde klijenti mogu videti celokupan asortiman proizvoda. Kada je o samim proizvodima reč, kompanija je razvila zaista širok asortiman, sa više od 50.000 jedinstvenih proizvoda. MS Mobile je ekskluzivni distributer renomiranih proizvođača kao što su Pierre Cardin, Comicell i mnogih drugih. Kao lider u svojoj oblasti, MS Mobile prepoznaje značaj unapređenja poslovanja primenom modernih tehnologija i rešenja.

Cloud tehnologija je nastala na zahtev „biznisa“, osmišljena kako bi finansijska sredstva kompanija bila korišćena za osnovni (core) biznis. Danas su cloud tehnologija i cloud provajderi u fazi zrelosti i korisnicima je na raspolaganju pouzdana i bezbedna cloud platforma za sve vrste aplikacija i čuvanje podataka. Najbolje i najveće kompanije sveta to prepoznaju i svoje data centre migriraju ili su već migrirale u multicloud okruženje. Najveće softverske kompanije objavljuju rokove do kada će podržavati on premises verzije softvera i potpuno transformišu svoje modele licenciranja, dok globalni i lokalni provajderi, svejedno, nude servise iz data centara koji su apsolutno redundantni, fizičko-tehnički obezbeđeni od neovlašćenog pristupa, od požara i poplava i sa rezervnim lokacijama za slučaj težih elementarnih nepogoda.

Poslovni izazovi

Rast poslovanja i povećana potreba za bržim i efikasnijim odgovorom na želje klijenata, čiji je broj svakodnevno rastao, doveli su kompaniju do odluke da modernizuje svoje poslovanje u skladu sa sve izraženijim trendom prelaska sa tradicionalne na online prodaju.

Rešenje je prepoznato u vidu e-prodavnice koja bi bila integrisana sa ERP sistemom, kako bi se obezbedila preciznost i visoka ažurnost podataka o proizvodima, njihovim cenama, količinama i ostalim povezanim informacijama. Takođe, od velike važnosti bilo je obezbediti da klijenti 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji, mogu slobodno, jednostavno i brzo doći do željenih informacija o proizvodima, kreirati porudžbenicu i pratiti statuse svih svojih narudžbina. Sve u svemu, bilo je potrebno naći softversko rešenje koje će moći da istovremeno obrađuje veliki broj zahteva i da efikasno, brzo i precizno funkcioniše sa širokim asortimanom proizvoda, odnosno sa velikom količinom podataka. Ostvarenjem tog cilja kompanija bi u velikoj meri podigla kvalitet pružanja usluga prodaje, tako što bi brže i efikasnije mogla da opslužuje veliki broj kupaca, što bi dodatno podiglo i poverenje klijenata u kompaniju.

Odabir isporučioca i proces implementacije

Prema planu osmišljenom u kompaniji MS Mobile, predviđeno je da njihova e-prodavnica podrži sinhronizaciju sa ERP sistemom koji se u kompaniji koristi (Calculus) i da bude hostovana na njihovom serveru. Nakon detaljnog informisanja o potencijalnim isporučiocima preko internet portala koji se bave domaćim IT kompanijama, kontaktiran je COMING, a presudni razlozi za ovaj izbor jesu bogato iskustvo i kvalitet koji COMING garantuje. Takođe, odlučeno je da će web shop biti implementiran na nopCommerce platformi.

Glavni izazov za inženjere pri realizaciji MS Mobile web prodavnice predstavljao je veliki broj artikala sa kojima je trebalo raditi – njih više od 50.000. Sajt je morao raditi zadovoljavajućom brzinom, biti stalno dostupan i u mogućnosti da u svakom trenutku primi porudžbenice od velikog broja klijenata i prosledi ih ERP sistemu. Takođe, bilo je potrebno implementirati zadovoljavajuće brzu pretragu tog velikog broja artikala, kao i mogućnost kreiranja i rada sa porudžbenicama od po stotinak i više artikala.

Kad su klijenti u pitanju, predviđen je rad sa fizičkim i pravnim licima, gde se cene artikala dinamički obračunavaju na osnovu rabata korisnika. Administrator sajta ima uvid u sve korisnike i u mogućnosti je da po potrebi menja njihove rabate i ostale informacije. Slično važi i za proizvode, gde administrator može u svakom trenutku dodati informacije ili manipulisati onim što korisnici vide.

Komunikaciona sprega između sajta i ERP sistema od velikog je značaja jer garantuje sinhronizaciju cena i stanja proizvoda. Za sve artikle u wep shop ponudi se u svakom trenutku prikazuju tačna stanja i cene, pa ne može doći do situacije da korisnik poruči artikal koga nema na stanju.

Tokom implementacije trebalo je posvetiti posebnu pažnju situacijama kada ERP sistem nije dostupan. Cilj je bio da u tom slučaju web shop svakako primi sve porudžbenice od korisnika, odnosno da korisnici ne gube ništa zbog prekida komunikacije između dva sistema. To bi se moglo dogoditi kada se radi bekap baze ERP sistema, na primer, ili upgrade servisa i samog ERP-a, kao i tokom drugih procedura u vezi sa održavanjem. Naravno, budući da se održavanje zakazuje unapred, inženjeri su obavešteni i očekuju prekid komunikacije. U težoj varijanti, nedostupnost ERP sistema može biti rezultat pada baze ili prekida na mreži i od izuzetnog je značaja da u takvim situacijama ne dođe do gubitka podataka, odnosno da web shop ostane funkcionalan. Kasnije, kada se komunikacija opet ustanovi, administrator sajta može spustiti porudžbenice u ERP sistem.

Postignuti rezultati

Unapređenje poslovanja koje je kompanija MS Mobile ostvarila implementacijom web shop-a je značajno. Na ovaj način postignuti su:

  • Potpuna automatizacija procesa – olakšana i ubrzana prodaja;
  • Stalna dostupnost – klijentima je u bilo kom trenutku na raspolaganju pretraga celog asortimana, kao i kreiranje porudžbina i pregled svih prethodno kreiranih porudžbenica;
  • Pojednostavljeno upravljanje proizvodima – svaka promena u Calculus ERP-u automatski se reflektuje na web shop, te je svaki uvid u stanje i cene artikala realan;
  • Bolje predstavljanje proizvoda – za svaki proizvod moguće je detaljno opisati karakteristike, namenu i ostale osobine i postaviti slike na kojima se vide konkretni proizvodi.

Kompanija MS Mobile je implementacijom web shop-a znatno poboljšala brzinu i kvalitet poslovanja. Klijentima je u svakom trenutku omogućen uvid u status njihovih porudžbenica, dok je menadžmentu i komercijalistima omogućen uvid u poslovanje u realnom vremenu. Verujemo da je na taj način ostvarena bolja veza između kompanije MS Mobile i njenih klijenata, uz značajno podizanje nivoa međusobnog poverenja.

Danijel Glišović i Goran Stojiljković
COMING

0 %s Comments

Prosledi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Najnoviji

Novi-NetApp-proizvodi

Novi NetApp proizvodi

Da li su vam već poznati novi NetApp sistemi C-serije, sa QLC Flash tipom ...
Veštačka-inteligencija-u-našim-rukama

Veštačka inteligencija u

Broj oblasti u kojima se eksperimentiše sa različitim dostignućima veštačke ...
Azure-Active-Directory--postaje-Entra-ID

Azure Active Directory

Azure Active Directory je sada Entra ID. I premda većina korisnika ovu promenu ...
Transformacija-tehničkog-duga--pomoću-DevOps-tehnologija

Transformacija tehničkog duga

Najveću opasnost za organizacije ne predstavlja samo postojanje tehničkog duga, ...